Ticaret Bakanlığından internet alışverişiyle ilgili çarpıcı rapor 10 kişiden 7'si buna inanmıyor

Ticaret Bakanlığından internet alışverişiyle ilgili çarpıcı rapor 10 kişiden 7'si buna inanmıyor
Ticaret Bakanlığı, alışveriş platformları ile ilgili yaptığı bir araştırmada çarpıcı sonuçlar elde etti.

Dijital tüketici haklarının korunması için Bakanlık tarafından yürütülen bir proje kapsamında, dijital mecralarda reklam ve haksız ticari uygulamaların durumu araştırıldı. Araştırma raporu, dijitalleşmenin artmasıyla birlikte tüketicilerin çevrimiçi platformlarda karşılaştıkları reklam ve uygulamaların sayısının ve çeşitliliğinin de arttığını ortaya koydu. Reklam Kurulu, 2023 yılında ele aldığı dosyaların büyük bir bölümünün dijital mecralarda yayınlanan reklam ve uygulamalarla ilgili olduğunu bildirdi. Bu proje, dijital tüketicinin korunması için atılan önemli bir adım olarak değerlendirildi.

ecommerce.jpg

Açıklamada, dijital ortamlarda tüketicilerin karşılaştığı reklam ve ticari uygulamaların, tüketicilerin bilgi, tercih ve haklarını nasıl etkilediğinin değerlendirildiği belirtildi. Açıklamada, bu uygulamaların, tüketicilerin bilinçli karar verme süreçlerini zorlaştırmakta, tüketicilerin istemedikleri veya ihtiyaç duymadıkları ürün veya hizmetleri satın almalarına neden olmakta, tüketicilerin haklarını kullanmalarını engellemekte veya zorlaştırdığının altı çizildi.

ARAŞTIRMADA ELDE EDİLEN SONUÇ İSE ŞÖYLE:

Dijital mecraların tüketici davranışları üzerindeki etkisini inceleyen bir araştırma, internet kullanıcılarının reklamlara ve indirimlere ne kadar güvendiklerini ortaya koydu.

Araştırmaya göre, katılımcıların yarısından fazlası interneti yoğun olarak kullanıyor ve internet reklamları satın alma kararlarını etkiliyor. Ancak, internet sitelerinde veya uygulamalarda yer alan reklamları fark etmekte zorlananlar da az değil. Araştırma, dijital tüketicilerin yüzde 65'inin reklam içeren içerikleri ayırt edemediğini gösteriyor.

Araştırma, her 10 kişiden 7’sinin alışveriş sitelerinde yer alan indirimlerin gerçeği yansıtmadığını düşünüyor. Her 10 kişiden 4’ünün ise alışveriş sitelerinde mal ve hizmetlere ilişkin yanıltıcı indirim oranları ve yanıltıcı fiyatlarla karşılaştığını belirtiyor.

Sosyal medya alışkanlıkları da araştırmanın bir bölümünü oluşturuyor. Buna göre, tüketicilerin yüzde 30'u sosyal medyada alışveriş yapıyor ve en çok tercih edilen platform Instagram. Ancak, sosyal medya alışverişlerinde mağdur olanların oranı da yüzde 50'ye yakın. Mağduriyet nedenleri arasında yanıltıcı reklamların yanında ünlü veya influencer tavsiyeleri de yüzde 25'lik bir paya sahip.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.