Manuel vites kullananlar dikkat 'Araba kullanırken sakın bu hataya düşmeyin'

Manuel vites kullananlar dikkat 'Araba kullanırken sakın bu hataya düşmeyin'
Şoförler, araç kullanırken istemeden parçalara zarar verebiliyor. Bu tür durumların önüne geçmek için özenli ve dikkatli bir sürüş gereklidir.

Türkiye’nin büyük şehirlerinde trafik sorunu her geçen gün artarak devam ediyor. Önüne geçilmesi zor görünen bu sorun vatandaşların saatlerce trafikte kalmasına, fazla yakıt tüketimine neden oluyor.

Araba kullanmaya başladığımızda karşımıza çıkan önemli bir sorun, debriyajı ve gazı dengelemektir. Bu dengeyi sağlayamazsak, araç kalkış yapamaz ve hatta stop edebilir.

Zamanla, bu dengeyi otomatikleştirmeye başlarız ve araçlarımızı kalkış için hazırlamakta daha başarılı oluruz. Ancak bazı sürücüler, ayaklarını debriyaj pedalının üzerinde bırakarak alışkanlık haline getirirler.

Bu, aracın parçaları arasında sürtünme ve aşınma gibi sorunlara neden olabilir.

SÜREKLİ DEBRİYAJA BASMAK YIPRANMAYI ARTIRIYOR

Debriyaj baskı mekanizması, balata ve bilya gibi üç ana parçadan oluşur. Debriyajı basıldığında, motor ile şanzıman arasında minimal bir boşluk oluşur. Bu boşluk, gücün motor ile şanzıman arasında aktarılmasını engeller ve vites değişimlerini mümkün kılar.

Debriyaj basılı olduğunda, vites değişimi gerçekleştirilir ve ayak yavaşça debriyajdan çekilirken aynı oranda gaz verilir. Bu süreçte kavrama gerçekleşir ve sürüş sırasında titreme olmadan devam edilir.

AŞIRI ISINMA YAŞANIR

Ayaklarını debriyajda sürekli tutanlar ise debriyaj balatasını volan ve baskı arasında sürtünerek dönmesine neden olur. Aşırı ısınan debriyaj balatasının yanık kokusu etrafa yayılır.

NE YAPILMASI GEREKİR?

Debriyajın sağlıklı çalışması için sert kalkışlar, ani hızlanmalardan kaçınılmalı. Debriyaja basılırken ve bırakılırken yavaş hareket edilmeli.

SORUN NASIL ANLAŞILIR?

Debriyajında sorun olan araçlar çekişten düşer. Gaza basılsa da hızlanma gayreti içine girmezler. Debriyaj pedalı aşırı sertleşir. Kalkışlarda normal olmayan titremeler yaşanır. Aşırı yakıt sarfiyatı görülür. Debriyaj kavraması pedalın üst seviyelerinde gerçekleşir.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.