Kredi kartı kullananlar soğuk terler dökecek 'Paralarınız uçup gitmiş olabilir'

Kredi kartı kullananlar soğuk terler dökecek 'Paralarınız uçup gitmiş olabilir'
Son günlerde, vatandaşlar bankaların yeni ücret ve komisyonlar çıkarması konusunda oldukça şikayetçi. Özellikle bankaların "komisyonsuz" olarak tanıttığı kredi kartlarına sonradan ödeme talepleriyle karşılaşılması, tüketiciler arasında endişe yaratıyor.

Bankaların, tüketicilere yönelttiği yeni ücret ve komisyon uygulamalarına dair şikayetler giderek artıyor. Bu şikayetlerin merkezinde ise, başlangıçta komisyonsuz olarak sunulan otomatik fatura ödeme talimatlarıyla satılan kredi kartlarına sonradan eklenen ücretler bulunuyor.

BİR AY SONRA ÜCRET TALEP EDİYORLAR

Bankalar, bu kartları sunduklarında herhangi bir komisyon söz konusu olmadığını belirtirken, birkaç ay sonra müşterilerden ödeme ücreti talep etmeye başlıyor. Bu durum, tüketicilerin tepkisini çekiyor.

62b5d2ba-resizedscaled-1020to574.jpg

BANKALARIN 1 AY ÖNCEDEN BİLGİLENDİRMESİ GEREKİYOR

Ancak, tüketici lehine olmayan ve önceden belirtilmemiş olan sözleşme şartlarının uygulanması hükümsüz sayılıyor. Bankaların böyle bir adım atabilmeleri için, tüketicilere bir ay önceden yazılı bildirimde bulunmaları ve tüketicinin de buna onay vermesi gerekiyor.

Aksi takdirde, tüketiciler aldıkları kartı ve ödeme talimatlarını ücretsiz olarak iptal edebiliyorlar.

TÜKETİCİLER MAĞDUR

Özellikle bazı özel bankaların, başlangıçta "komisyonsuz otomatik ödeme" vaadiyle sattıkları kredi kartları için sonradan ücret talep etmeye başlaması, tüketicileri mağdur ediyor. Bu durum, bankalara ve komisyonsuz ödeme tekliflerine olan güveni sarsıyor.

Tüketiciler, bankaların verdiği komisyonsuz vaadinin geri alınmasından ve sonradan ek ücret talep etmelerinden oldukça rahatsızlar. Ayrıca, bazı bankaların bu ücretleri sessizce eklemesi ve müşterilere bilgi vermemesi de büyük tepkilere neden oluyor.

ipsos-kredi-karti.jpg

BANKALAR KONUYLA İLGİLİ NE DİYOR ?

Bankalar ise, komisyonsuz ödeme teklifinin bir promosyon olduğunu ve süresinin dolmasıyla birlikte bu uygulamanın sona erdiğini savunuyorlar. Ancak, bazı tüketiciler bu promosyonun kendilerine yeterince açıklanmadığını ve sürenin dolmasından önce bilgilendirilmediklerini iddia ediyorlar.

ŞİKAYETLERİNİZİ İLETEBİLİRSİNİZ!

Tüketiciler, CİMER aracılığıyla Merkez Bankası'na şikayette bulunabilecekleri gibi, Alo 175 Hattı üzerinden de şikayetlerini iletebilirler.

dememe.jpg

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.