Benzin mazot elektrikli derken yeni yakıt geliyor Toyota'dan araç teknolojisinde devrim

Benzin mazot elektrikli derken yeni yakıt geliyor Toyota'dan araç teknolojisinde devrim
Toyota, elektrikli araçlara alternatif olarak hidrojen teknolojisini geliştirmeye devam ediyor.

Otomobil sektörü, çevreye verdiği zararı en aza indirmek için yeni teknolojiler üzerinde çalışıyor. Güneş, elektrik ve hidrojen gibi yenilenebilir enerji kaynaklarıyla çalışan araçlar, hem enerji verimliliğini hem de çevre dostu olmayı hedefliyor. Hidrojen enerjisi ise özellikle ilgi çekiyor, çünkü hidrojen yakıtı kullanarak sadece su buharı üreten ve yüksek performans sağlayan motorlar mümkün.

Toyota, bu alanda öncü bir rol oynuyor. Yamaha Motor ile işbirliği yaparak hidrojen yakıtlı bir V-8 motor geliştiren Toyota, bu motorun 455 beygir güç ve 398 tork üretebildiğini açıkladı. Ayrıca, sadece 5 kilogram hidrojenle 485 km yol kat edebilen ve yalnızca su buharı yayan hidrojen motorları üretmek için çalışmalarını sürdürüyor. Toyota, hidrojen yakıt ikmal istasyonlarının maliyetini düşürmek ve yaygınlaştırmak için de çaba gösteriyor.

hidrojen-motor-teknolojisi.jpg

ARAÇ TEKNOLOJİSİNDE BÜYÜK YENİLİK

Hidrojen yanmalı motor teknolojisi, elektrikli araçlara kıyasla daha hızlı şarj süreleri ve daha az kaynak tüketimi sunuyor. Toyota, bu teknolojiyi Corolla Cross H2 konsept otomobilinde deniyor. Bu otomobil, hidrojeni yakıt olarak kullanarak neredeyse sıfır karbon salınımı sağlıyor. Ayrıca, elektrikli araçlarda kullanılan bataryalara göre daha az nadir metal içeriyor. Toyota, 2025 yılına kadar 200 bin adet hidrojen yanmalı motorlu araç üretmeyi hedefliyor.

HİDROJEN YAKITLI OTOMOBİLLER NASIL ÇALIŞIYOR?

Hidrojen yakıtlı otomobiller, geleceğin ulaşım araçları olarak görülüyor. Bu otomobiller, fosil yakıtlara göre daha temiz ve verimli bir enerji kaynağı olan hidrojeni kullanıyor. Hidrojen yakıtlı otomobillerin çalışma prensibi ise şöyle:

Öncelikle, hidrojen gazı, yüksek basınç altında veya sıvı halde depolanır. Bu depolama tankları, aracın arka kısmında yer alır. Daha sonra, hidrojen gazı, yakıt hücresine gönderilir. Yakıt hücresi, bir anot ve bir katot arasında yer alan bir elektrolitten oluşur. Elektrolit, protonları geçirirken elektronları engeller.

Hidrojen gazı anotta parçalanır ve protonlar ve elektronlar oluşur. Protonlar elektrolitten geçerken, elektronlar harici bir devreye akar. Bu elektrik akımı, aracın elektrik motorunu çalıştırır. Elektrik motoru, tekerleklere güç verir ve aracın hareket etmesini sağlar. Güç kontrol sistemi, sürüş koşullarına göre elektrik akımını ayarlar.

Son olarak, katotta protonlar ve elektronlar tekrar birleşir ve oksijen ile reaksiyona girer. Bu reaksiyonun sonucunda sadece su buharı ve ısı açığa çıkar. Bu da hidrojen yakıtlı otomobillerin çevre dostu olduğunu gösterir.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.