Sabiha Gökçen büyüyor

Sabiha Gökçen büyüyor
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda hayata geçirilen yeni iç hatlar terminal ek binası sayesinde havalimanının yıllık yolcu kapasitesi 41 milyona ulaşacak.

Süha Çardaklı / İstanbul

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda 26 milyon avroluk yatırımla hayata geçirilen yeni iç hatlar terminal ek binasının açılışı gerçekleştirildi. Ek bina sayesinde havalimanının yıllık yolcu kapasitesi 41 milyona çıkacak. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme AŞ (İSG) tarafından hayata geçirilen terminal binasının açılışında konuşan İstanbul Valisi Vasip Şahin, havalimanı ve yol yapılan yerlerin geliştiğini ifade ederek, bugün bu durumun çok canlı bir örneğinin Sabiha Gökçen’de görüldüğünü söyledi. Sabiha Gökçen’in ilk yapıldığı dönemdeki eleştirilere değinen Şahin, zaman geçtikçe yönetim anlayışı değişikliğiyle birlikte bir ülkenin, bir müessesenin nasıl ilerletilebildiğinin ve geliştirilebildiğinin görüldüğünü kaydetti. Şahin, “Geçmişte burası bomboştu. Bugün kapasite artırımı için her türlü yatırım yapılmanın mücadelesine girilmiş, çabaları gösteriliyor. 25 milyon kapasiteli diye başlandı, 31 milyona ulaştı, şu anda 41 milyona çıkartılıyor. İnşallah ikinci pistin yapılmasıyla birlikte bu kapasite 63 milyon olacak.” diye konuştu.

25 bin m2 kapalı alan

Ersel Göral, havacılık ihtiyaçlarına yönelik projelere imza attıklarını ve ciddi yatırımlar yaptıklarını belirterek, 500 milyon avro civarında olan bu yatırımlara değindi. Görüal hizmet verdiği yolcu sayısı anlamında Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın ise 13. büyük havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen’in kapasitesini, hizmete giren bu yeni bina ile birlikte yılda 33 milyondan 41 milyon yolcuya yükseltmiş olacaklarını kaydetti.

İKİNCİ PİST, TERMİNAL...

Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir de Türkiye’nin potansiyeli görülerek bu havalimanının hayata geçirildiğini, havalimanının ilk yapıldığı dönemde yolcu sayısı olarak 25 milyonların konuşulduğunu, şimdiden 30 milyonların aşıldığını, ikinci pistin inşasının devam ettiğini, bu pistin mülkiyetinin Savunma Sanayii Başkanlığı’na ait olduğunu bildirdi. Demir, ikinci pist inşaatının biraz uzadığını belirterek, mevcut arazi şartları ve yapı gereksinimi ile birlikte maliyetin normallerin üzerine çıktığını ancak ikinci piste ihtiyaç olduğunu vurguladı. İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılmasına rağmen Sabiha Gökçen’de genişlemenin devam edeceğini aktaran Demir, “Türkiye’nin dinamizmi devam ettikçe bu tür tesisler devam edecek. İnşallah ikinci pist, ikinci terminal, genişleme art arda gelecek.” dedi. İSG Üst Yöneticisi (CEO) Ersel Göral, havalimanının terminal işletmeciliğini devralmanın 10. yılında, havacılık sektörü açısından çok önemli bir yatırımı, iç hatlar terminali yeni ek binasını hayata geçirecek olmanın gururunu yaşadıklarını ifade etti. Göral, Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın terminal işletmeciliğini gerçekleştiren İSG’nin burada 10. yılını geride bıraktığını hatırlatarak, 10 yılda pek çok önemli başarıya imza attıklarını söyledi. 1 Mayıs 2008’de terminal ve destek hizmetlerinin işletme hakkını devraldıklarında, Sabiha Gökçen’i o yıl sadece 4 milyon yolcunun kullandığını, rakamın geçen yıl 31 milyon 200 bine çıktığını bildiren Göral, 10 yılda yolcu trafiğinin 8 kat büyüdüğünü kaydetti.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.