THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre, "Farklılıklar Değer Katar" programı kapsamında uygulanan ayçiçeği yaka kartları otizm, demans, kaygı bozukluğu, görme ve duyma güçlüğü gibi görünmeyen engelleri olan misafirlere sunuluyor. Uygulamanın hem yer hizmetleri çalışanlarının hem de kabin ekipleri için farkındalık oluşturması amaçlanırken, böylece özel ilgiye ihtiyaç duyabilecek misafirlere daha fazla zaman ayrılmasına imkan sağlanıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, THY olarak sundukları ayrıcalıklı seyahat deneyimini geliştirirken misafirlerin beklenti ve ihtiyaçlarına odaklandıklarını, bu yönde projeler ürettiklerini dile getirdi.
Farklı kültür ve coğrafyalardan her gün yüzbinlerce misafiri böylece yüksek memnuniyet oranıyla gökyüzünde ağırladıklarını belirten Ekşi, "Dünyada en çok ülkeye uçan ve uçtuğu her noktanın keşfedilmeyi bekleyen değerleri olduğuna inanan havayolu olarak, bulutların önündeki engelleri kaldıracak hizmetler geliştirmeye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.