Teknolojik ürün alımlarında son söz kadınların

Teknoloji artık hayatımızın merkezine oturmuşken sadece erkeklerin ilgi odağı olmaktan çıktı. Artık kadınlar da erkekler kadar teknolojiye meraklı. Özellikle teknolojik ürün alımında son 5 yılda kadınların satın alımları yüzde 20 oranında bir artış gösterdi. Hatta artık teknolojik ürünler kadınların tercihleri baz alınarak da tasarlanıyor, çünkü elektronik ürün alımında artık son söz kadınların...

Teknoloji perakendeciliği firmalarından İstanbul Bilişim Genel Müdür Yardımcısı Levent Menteşe göre, kadın müşterilerin oranındaki bu artış, teknolojinin kadınların da kalbini fethettiğini gösteriyor.

Bunun en güzel örneği ise kadınların teknolojik cihazlara erkeklerden daha fazla para harcamaya başlaması. Evet, kadınlar erkekler kadar fazla cihaz almıyor olabilir; ancak cep telefonu, tablet ve fotoğraf makinesi gibi daha yüksek rakamlı teknolojik cihazları tercih ediyorlar. Teknoloji perakendecileri son dönemde kadın müşteri sayısının arttığına dikkat çekiyor.

Özellikle son 5 yılda siyah ya da metalik renklerde gördüğümüz ürünlere şimdi kırmızı, pembe ve mavi başta olmak üzere hemen her renkte rastlamak mümkün. Kadınların teknolojik ürünlere olan ilgisinin bu denli artmasında ürünlerde renk çeşitliliğinin artmasıyla paralel olduğunu vurgulayan Levent Menteşe, "Cep telefonlarından bilgisayara küçük ev aletlerinden tabletlere kadar teknoloji raflarındaki bu renkliliği kadınlara borçluyuz aslında. Kadınların renkli dünyasını keşfeden teknoloji markaları, birbirinden alımlı, birbirinden renkli ürünler piyasaya sürüyor ve bu sayede kadınların ilgisi teknolojik ürünlere gün geçtikçe artıyor" diyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları