Sarı sıcak
Osman, küçücük bedeniyle annesine "Uyandır ana beni öldür yine uyandır." dedi. Annesi Zeynep, kıyamadı el kadar bebesine de yine de uyandırdı Osman'ını. "Allah kimsenin yavrusunu kimsenin eline düşürmesin" dedi, içinden. Osman koyuldu yola, başladı atı çekmeye. Sıcakta ne sıcak…
Dayandı Osman içinden geliyordu çalışmak ama bedeni taşımıyordu onu. Oturttular Osman'ı köşeye, başına da bir kova su döktüler. Osman bakamıyordu kimsenin yüzüne. Korktu paramı vermezlerse diye de Allah'tan iyi adamdı Mustafa Ağa da verdi Osman'a hakkını. Osman aldı parayı koştu anasına, anası yirmi beşliği üç kez başında döndürüp dudağına götürdü.
Usta Yaşar Kemal'in yirmi iki adet öyküyü bir araya getirdiği kitabı 'Sarı Sıcak'ta genel olarak Çukurova'daki yaşamdan bahseder. Süssüz, lafı dolandırmadan, hiç kimseyi yermeden taşlamadan tüm çıplaklığıyla aktarır. O uzun uzun betimlemeler sanki sizi daha önce gezdiğiniz topraklara götürecek. Hep aynı acı; yokluk, hastalık, ölüm, çaresizlik. En acısı da tüm bunların kurmacadan çok uzak olduğunu biliyor olmamız belki de ondandır.
Spor Toto aracılığıyla devletin maddi destek attığı Süper Lig ve TFF 1. Lig yoluna kalan süreç içinde Spor Toto Süper Lig ve Spor Toto TFF 1. Lig olarak devam edecek.
Ülke futbolunda günümüzdeki en büyük sorun şüphesiz maddi sorunlar, işte bu konuda herkes elinden geleni yaparak maddi kaynaklar bulmaya, iş bilmez yönetimlerin oluşturduğu fakirlik sahrasında bir yudum suyun peşinde koşturmaktalar.
Olaya ekonomi penceresinden baktığımızda Süper Lig'imizin kulüp yapıları üçe ayrılmakta olduğunu görüyoruz.
A.Ş. şirket olan kulüplerimiz;
Beşiktaş, Rizespor, Karagümrük, Fenerbahçe, Antalyaspor, Galatasaray, Gaziantep, Göztepe, Kasımpaşa, Başakşehir ve Trabzonspor.
İsim sponsoru olan kulüplerimiz;
Hatayspor (Atakaş), Alanya (Aytemiz), Rizespor (Çaykur), Sivas (Demir), Antalya (Antalya Airport), Kayserispor (HES Kablo), Konyaspor (İttifak), Ankaragücü (MKE), Denizlispor (Yuka Tel),
Stadyum İsim Sponsorları olan kulüplerimiz;
Alanyaspor (Bahçeşehir Okulları), Beşiktaş (Vodafone), Rizespor (Di di Soğuk Çay) Fenerbahçe (Ülker), Galatasaray (Türk Telekom), Konyaspor (Medaş)
En çok Sponsoru olan kulüp sıralamamız ise şöyle;
Konyaspor 37
Gaziantep 35
Ankaragücü 29
Alanya 28
Sivasspor 28
Antalyaspor 28
Kayserispor 27
Rizespor 24
Yeni Malatya 24
Hatayspor 23
Kasımpaşa 20
Başakşehir 20
Galatasaray 18
Trabzonspor 18
Beşiktaş 17
Fenerbahçe 17
Göztepe 13
Gençlerbirliği 11
Erzurumspor 9
Karagümrük 8
Denizlispor 6
Süper Lig takımlarının forma tedarik sponsorluk durumu;
Nike: Ankaragücü, Denizlispor, Galatasaray, G. Gaziantep, Hatayspor, Kayserispor, Kasımpaşa, Rizespor, Yeni Malatyaspor
Puma: Büyükşehir B. Erzurumspor, Göztepe, Sivasspor
Macron: Gençlerbirliği, Trabzonspor
Adidas: Beşiktaş, Fenerbahçe
Lotto: Konyaspor
Uhlsport: Alanyaspor
Kappa: Antalyaspor
Bilcee: Başakşehir
Wulfz: Fatih Karagümrük
Evet, günümüz futbolunda endüstriyel gerçeklikte sponsorluk ve gelir kalemleri çok önemli bir o kadar da önemli olan gerçek ise pandemi dönemi ile birlikte çok büyük gelir kayıpları yaşanması tabi birde üstüne üstlük iş bilmez yönetimlerin bıraktıkları enkaz var ki! Sormayın gitsin.
Bir yanda gelir kalemlerini artırabilmek için adeta savaşan yönetimler diğer yanda enkaz bırakıp kendilerinden bir gram maddi eksiklik yaşanmamış hatta daha da zenginleşmiş yönetimler ve onların etrafında dolaşarak kulüplerin kanını emerek beslenenler…
Her şeyin düzelebilmesi için, Yaşar Kemal ustanın kaleminden okuduğumuz o Anadolu topraklarına tekrar bereket gelmesi için mevcut sistemdeki sporun içinde var olan her sistemin sıfırdan yeniden kurulması ve bu kurumların sadece ama sadece spora hizmet edebilir hale getirilmelidir.
Bunun için ilk adım Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın hazırladığı kanun tasarısının bir an önce mecliste kabul edilmesi ve artık kulüplerin içinin cirit meydanı kıvamından kurtarılmasıdır.
Umut fakirin ekmeği, bizimde bitmez umutlarımız var…