İstanbul turizmine can suyu

İstanbul turizmine can suyu
Bu akşam Atatürk Olimpiyat Stadı'nda saat 22:00'de gerçekleşecek olan Şampiyonlar Ligi final maçı, İstanbul turizmine etkisini göstermeye başladı.

UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı bu akşam İnter ve Manchester City arasında İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı'nda oynanacak.

Bu akşam saat 22:00'da oynanacak maçın heyecanını futbolseverler kadar en az İstanbullu turizmciler de yaşıyor.

Büyük karşılaşma sayesinde hali hazırda İstanbul'daki otel doluluk oranları yüzde 95'e ulaşmış durumda.

100 MİLYON DOLARIN ÜZERİNDE GELİR BEKLENİYOR

Hürriyet’ten Gamze Şener’in haberine göre, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, “Tahminimiz 120 milyon dolarlık bir döviz gelirimiz olacak. Bundan önce 3 yıllık Şampiyonlar Ligi finali yapılan ülkelerde o şehre gelen seyircilerin yüzde 43’ü diğer şehirleri de ziyaret etmişler. İlave yüzde 23 para harcamışlar. Bizde gelen bir turist 700-800 dolar harcıyor ortalama olarak. Bu misafirlerin 2 bin doların üzerinde harcayacağı tahmin ediliyor” ifadelerini kullandı.

NEREDEYSE BÜTÜN OTELLER DOLU

TÜROB Başkanı Eresin, “220 bin yatak kapasiteli 3 bin civarında otel olduğu düşünüldüğünde, UEFA’nın da katkısıyla doluluk oranlarında artış olması muhtemel. Mevcut yüzde 70 doluluk oranından öngörülen yüzde 20’lik bir artış, bu hafta sonu için şehrin doluluk oranını yaklaşık yüzde 90-95’e getirecek” dedi.

TURİSTLER LÜKS RESTORANLARA AKIN EDİYOR

Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer, “Bu tür uluslararası üst seviyede özellikle spor ve sanat etkinlikleri hem şehir otellerine hem yeme-içme noktalarına çok güzel katkı sağlıyor. Özellikle dün akşam İstanbul’da lüks lokantaların tamamında iğne atsanız yere düşmeyecek doluluktaydı. Söz konusu İstanbul olduğu zaman hem işletmelerde hem mekânlarda hem de büyük iş insanlarının evlerinde çok fazla özel etkinlikler oluyor. İş insanları arasında da çok iyi bir iletişim kurulmuş oluyor. Otellerin doluluk oranlarıyla birlikte fiyatlar da yükseliyor. Kalış süresini en az 3 gün olarak belirleyen oteller de oluyor. Hem turizmi hem gastronomiyi hatta perakendeyi de olumlu etkiliyor” diye konuştu

KAYNAK: Hürriyet- turizmgüncel.com

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.