Elektrikli araçlar kışa nasıl hazırlanır?

Elektrikli araçlar kışa nasıl hazırlanır?
Son dönemlerde sık tercih edilen elektrikli araçlar bu yıl "kış dönemi"ne giriyor. Peki, elektrikli araç sürücüleri araçlarını kışa nasıl hazırlar, nelere dikkat etmesi gerekir? İşte detaylar...

Son yıllarda oldukça popüler olan elektrikli araçlar, kışın yaklaşması ile sahiplerini meraklandırdı. Özellikle Türkiye'de "ilk kez" kış koşullarına hazırlanacak olan elektrikli araç sürücüleri, kış sezonu için araştırmalara başladı. Peki, elektrikli araçlarda lastik kullanımı ve seçimi, batarya ısısından ön ısıtmaya kadar dikkat edilmesi gereken noktalar neler?

SON 10 AYDA 50 BİNE YAKIN ELEKTRİKLİ ARAÇ YOLLARDA

İçten yanmalı araçlara göre elektrikli araçların bataryaları daha ağır ve bu nedenle lastiklerin aracı taşıyabilecek kapasitede olması gerekmekte. Daha ağır olması daha uzun fren mesafesine sebep olur ve tercih edilecek lastiklerin ıslak ve kuru zeminde fren performansının kısa olması önem taşıyor. Bu durum özellikle karlı ve yağışlı zeminde kontrol hakimiyetinde güçlük yaratabiliyor. Bu durumda dikkat edilmesi gereken detay ise "EV" işaretli lastiklerde yol tutuşu ve frenleme için optimize edilmiş lastikler, güvenli sürüşe daha fazla olanak sağlar.

magnum-pirex.jpg

HAVA SICAKLIKLARI DÜŞERKEN DİKKAT! LASTİKLERİN BASINÇLARI DA DÜŞÜYOR

Elektrikli araç sürücülerinin lastiklerini tercih ederken dikkat etmesi önemli diğer bir detay ise daha uzun kilometre menzili ve daha fazla verimlilik alabileceğiniz "düşük yuvarlanma direnci." Bunun nedeni ise bu tür araçların motordaki tork gücünü doğrudan lastiklere iletmesi. Elektrikli araçlar, motordaki tüm tork gücünü doğrudan lastiklere iletiyor. Bu da lastiklerin kısa sürede ivmelenmesi ve hızlanması anlamına geliyor. Ancak bu durum lastiklerin de hızlı aşınmasına neden oluyor. Kış döneminde de havanın getirdiği olumsuz etkilerini azaltmak ve sürüş güvenliği için lastiklerin basıncının aylık olarak kontrol edilmesi gerekiyor.

KIŞIN ARACIN DOĞRU KULLANIMI İSE BİR DİĞER DETAY

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin ekim verilerine göre elektrikli araçlar, 2023'ün 10 ayında toplamda 48 bin 883 adet ile araç pazarında yüzde 6,5'lik paya sahip oldu.

Lastik seçiminin yanı sıra kış mevsiminde bu araçların kullanımı da ayrı bir özen gerektiriyor. Kış mevsiminde elektrikli araçlardaki bataryaların, ideal sıcaklık aralığı olan 15-30 derecenin altında çalışması durumunda şunlara dikkat edilmesi öneriliyor:

unnamed.jpg

"İdeal ısının altında çalışması aracın menzilinde düşüşlere sebebiyet veriyor. Soğuk havalarda elektrikli araç bataryasının daha yavaş şarj olabileceğini ve daha hızlı enerji kaybedebileceğini unutmayın. Batarya ömrünü korumak için elektrikli araçları mümkün olduğu kadar sıcak tutmak önem kazanıyor. Bu noktada aracı kapalı bir alanda veya güneş gören bir yere park etmek sürücülere yardımcı olacaktır. Buna ek olarak soğuk hava koşullarında aracınızın içini ısıtmadan önce bataryayı ısıtmak, batarya performansını artırmaya katkı sağlayacaktır.

Ayrıca aracı çok düşük şarj düzeylerinde tutmamak ve sık şarj etmek, rejeneratif frenleme ile sürüş yapmak da hem menzilin düşük sıcaklıklar nedeniyle sert düşüşünü engelleyecek hem de pillerin daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Özellikle kış aylarında elektrikli araçların menzili azalabileceğinden, sürücülerin daha dikkatli bir sürüş tarzı benimseyerek hızlı hızlanma ve sert frenleme gibi enerji tüketen davranışlardan kaçınması önerilmektedir. Tüm bunlara ek olarak elektrikli araç lastik ve araç bakımını yaptırarak araçlarınızı kış şartlarına hazırlamak dikkat edilmesi gereken konuların başında geliyor."

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.