1. YAZARLAR

  2. Burcu Uslu

  3. Uyuduğumuz süre kadar vaktimiz internette geçiyor
Burcu Uslu

Burcu Uslu

Yazarın Tüm Yazıları >

Uyuduğumuz süre kadar vaktimiz internette geçiyor

A+A-

İnternet günlük yaşamımızın adeta ayrılmaz bir parçası hâline geldi. Okul çağına yeni girmiş çocuğumuzdan en yaşlı bireye kadar olmazsa olmazı internet. Hele ki o akıllı dediğimiz telefonların da çoğalması, sadece bilgisayara mahkûm olmayı ortadan kaldırmış durumda. Mal ve hizmet alış verişinin çoğunlukla yapıldığı internette yemeklerimizi bile ısmarlar hâle geldik. Hatta neredeyse sabah kahvaltımızı bile internetten sipariş eder duruma geldik.

Bu arada yapılan bir araştırma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. Buna göre internette geçirdiğimiz süre ile uyku süresi eşitlenmiş. Hani gece ile gündüzün eşitlendiği gibi... Günün 7,5 saatini internette, 7,5 saatini de uykuda geçiriyormuşuz...

Evet bu bilgileri verdikten sonra yapılan araştırmayı sizlerle paylaşmak istiyorum...

Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından yayınlanan "Dijital Türkiye 2020" raporuna göre, 83,88 milyon nüfusa sahip Türkiye'de yetişkinlerin yüzde 74'ü, yani 62,7 milyonu internet kullanıyor. Türkiye'de son bir yılda internet kullanan kişi sayısı 2,4 milyon, cep telefonu kullanıcısı 2,6 milyon, aktif sosyal medya kullanıcısı sayısı da 2,2 milyon arttı.

Raporda Türklerin günde ortalama 7 saat 29 dakikalarını internette geçirdiklerinin altı çizilirken; bu süre, Türk Uyku Derneği'nin araştırmasında belirlenen günlük uyku ortalaması ile aynı.   

16-64 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 89'u akıllı telefon kullanırken, yüzde 67'si diz ya da masa üstü bilgisayara sahip. Tablet bilgisayar kullananların oranı da yüzde 45.  

Rapor, Türklerin günde ortalama 3 saat 4 dakikalarını televizyon izleyerek, 2 saat 51 dakikalarını sosyal medyada, 1 saat 21 dakikalarını müzik dinleyerek, 58 dakikalarını da oyunla geçirdiklerini ortaya koyuyor.

Dijital Türkiye 2020 Raporu'na göre, Türkiye'de toplam 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve bunların yüzde 99'u sosyal medyaya mobil cihazlarla bağlanıyor.

35,2 milyon e-ticaret müşterisi

Türkiye'nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com'un kurucu ortağı Güçlü Kayral, raporda Türkiye'nin e-ticaret potansiyelinin de ortaya konulduğunu belirterek, "Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) pazar büyüklüğü araştırmasından sonra en kapsamlı rapor olan Dijital Türkiye 2020'ye göre, 16-64 yaş grubundaki kişilerin 46,2 milyonu mal ve hizmet satın almak için internette arama yapıyor. Online alışveriş yapanların sayısı ise 35,2 milyon. Türkiye'de kişi başı ortalama 158 ABD doları tüketim malları için internetten alışveriş yapılıyor" dedi.

Güçlü Kayral, 62,7 milyon kişi günün 7 saat 29 dakikasını internette geçirirken ve 46,2 milyon kişi online mal ve hizmet arayışı yaparken, bunların sadece 35,2 milyonunun e-ticaret müşterisi olmasının yeterli olmayacağını savunarak, "Bu yüzden de e-ticaretin genel perakende içindeki payı yüzde 4-5'i geçmiyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran yüzde 10-15 aralığında bulunuyor. Dijital vitrinlere bakmakla yetinen 10 milyonu aşkın internet kullanıcısını dükkanlara çekmeyi başarırsak, halen 80 milyar Lira düzeyinde olan e-ticaret sektörünün büyüklüğü çok rahat 100-120 milyar lirayı bulur" diye konuştu.

Bu yazı toplam 424 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar