1. YAZARLAR

  2. Burcu Uslu

  3. Sandalyenizden beş dakika uzaklaşın...
Burcu Uslu

Burcu Uslu

Yazarın Tüm Yazıları >

Sandalyenizden beş dakika uzaklaşın...

A+A-

İş hayatında teknoloji odaklı çalışmamız uzun mesai saatleriyle birleştiğinde, genel sağlık durumumuz açısından olumsuz sonuçlar oluşturabiliyor. Uzun süre oturmamamız gerektiğini bilsek de buna mecbur kalıyoruz. Herbalife Nutrition Global Sporcu Performansı ve Fitness Eğitimlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Samantha Clayton oturarak geçirdiğimiz süreyi daha konforlu bir hale getirmemizin ip uçlarını bizler için şöyle sıraladı:

Doğru oturma şeklinizi belirleyin: Belinizin tam desteklendiğinden emin olmak için sandalyenizi ayarlayın. Sandalyenin doğru ayarlanması belinize uygulanan baskının azalmasına yardımcı olur. Dizleriniz kalçanızdan hafif daha aşağıda durmalı ve ayaklarınız zemine düz basmalıdır. Eğer ayaklarınız yere tam değmiyorsa, bir ayak taburesi kullanarak ayaklarınızın uygun seviyede durmasını sağlayabilirsiniz. Klavyeyi kullanırken bileklerinizin ve kolunuzun dirseğe kadar olan kısmının zemine düz bir açı oluşturacak şekilde durması için sandalye yüksekliğini de ayarlamalısınız. Dirsekleriniz vücudunuza bitişik durmalı ve kolunuz dirsek ekleminde L-şeklini oluşturmalıdır. Bilgisayar ekran açısının düz bakabileceğiniz şekilde ayarlandığından ve boynunuzu eğmeye gerek kalmadığından emin olun.

Sık sık ayağa kalkın: Telefonunuzu saat başı çalacak şekilde kurun ve her saat en az beş dakikayı sandalyede oturmadan geçirin. Mutlaka ofisten çıkmanız gerekmez. Sadece ayakta durmak bile kaslarınızdaki gerginliğin azalmasına ve kan dolaşımının artmasına yardımcı olur.

Gerginliğinizi azaltacak müzikler dinleyin: Mola sırasında sevdiğiniz bir müziği dinlemek ruh halinize iyi gelecektir. Kendinizi mutlu ve rahat hissetmenizi sağlayan şarkılardan bir liste yapın ve gün içerisinde birkaç tanesini dinlemeye gayret edin. Gerginliği azaltmanın bir başka yolu da masada basit esneme hareketleri yapmaktır. Gün içerisinde gerilen kaslarınızı rahatlatmanızı sağlar.

Birkaç dakikanızı meditasyona ayırın: Meditasyon, iş yerinde stres seviyesini azaltmak için iyi bir seçenektir. Günlük hayatın karmaşasından birkaç dakika uzaklaşıp dingin bir ruh haline geçerek zihninizi sakinleştirmek, işe daha iyi odaklanmanıza ve daha verimli çalışmanıza yardımcı olabilir.

Yapılacak işlerinizi önem listesine göre sıralayın: Yapılacak işleri önem listesine göre sıralamaz ve kendinize açık hedefler belirlemezseniz, gün içerisinde stresli anlar yaşayabilirsiniz. Öncelikli konuları belirlediğiniz bir liste yaparak sakin bir gün geçirebilir ve işleri zamanında yetiştirebilirsiniz. İş hayatında birçok insan en önemli işleri ertelerken, daha kolay ve daha önemsiz işlere zaman harcıyor. Oluşturacağınız açık ve kısa bir yapılacaklar listesi, çok daha verimli çalışmanıza yardımcı olacaktır.

İş arkadaşlarınızla sosyalleşmeye çalışın: Öğle yemeğinde veya kahve molasında iş arkadaşlarınızla vakit geçirmek, iş yükünün getirdiği stresten uzaklaşmanız için harika bir fırsat sunar. Tek başımıza olduğumuzda genellikle molayı kısa tutar, yapılması gerekenleri düşünerek endişelenir veya bazen hiç mola vermeyiz. İş arkadaşlarınızla işten bahsetmemeyi kural haline getirin. Bunun yerine birbirinizi daha iyi tanımaya ve birlikte keyifli vakit geçirmeye odaklanın. Düzenli ve iyi planlanmış molalar, işe geri döndüğünüzde daha istekli çalışmanıza yardımcı olur. Mümkün olması halinde, molalarda bazı aktivitelere yer vermeye gayret edin. Yürümek ya da merdiven çıkmak başlangıç için ideal olacaktır.

Bu yazı toplam 429 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar