Paris Başkonsolosluğu sözleşmeli sekreter alacak

Paris Başkonsolosluğu sözleşmeli sekreter alacak
Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan duyuruya göre, Paris Başkonsolosluğu'na 2 sözleşmeli sekreter alımı yapılacak.

Nilgün Didar TÜT/ KAMU SON HABER

Dışişleri Bakanlığı T.C. Paris Başkonsolosluğu sınav ile 2 sözleşmeli sekreter alımı yapacak. Buna göre, Sınav, Paris/ Fransa’da düzenlenecek olup adayların pasaport, vize ve seyahat
işlemleri tamamen kendi sorumluluklarında olacak. Başvurular, 29 Mayıs - 14 Haziran 2023 arası gerçekleşecek.

I) ADAYLARDA ARANAN NİTELİKLER:
1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
2. Sınav tarihi itibarıyla 41 yaşından gün almamış olmak,
3. En az lise veya dengi okulları ile bu okullarla eşdeğer olduğu Milli Eğitim Bakanlığınca
onaylanmış yabancı okullardan mezun olmak,
4. Kamu haklarından yoksun bulunmamak,
5. Ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veya affa uğramış olsalar dahi zimmet, ihtilas, irtikâp,
rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanmak, dolanlı iflas gibi yüz
kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından hükümlü bulunmamak,
6. Erkekler için askerliğini yapmış olmak veya yapmış sayılmak (Askerlik görevi ertelenmiş
olan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.),
7. Her türlü iklim koşullarında görev yapmaya engel durumu bulunmadığını sağlık kurulu
raporu ile belgelemek (Sağlık Kurulu Raporu istihdam edilecek adaylardan istenir),
8. Çok iyi derecede Fransızca ve Türkçe bilmek,
9. Bilgisayar kullanabilmek.
II) BAŞVURU İÇİN ADAYLARDAN İSTENEN BELGELER:
1. Özgeçmiş (CV) (Adayın adresi, telefon numarası ve e-posta adresine de özgeçmişte yer
verilmelidir.),
2. Türkiye Cumhuriyeti pasaportuna sahip adayların pasaport örneği ile işlem görmüş sayfaları
(Kariyer Kapısı Platformu’na tek bir belge halinde yüklenmesi gerekmektedir.),
3. Nüfus cüzdanının (T.C. kimlik kartının) aslı veya onaylı sureti,
4. En son mezun olunan okuldan alınan diplomanın aslı veya onaylı sureti (yurt dışındaki
okullardan mezun olan adayların lise veya üniversite diplomalarından birine ilişkin Eğitim
Müşavirlikleri/Ataşelikleri, Milli Eğitim Bakanlığı ya da Yükseköğretim Kurulundan
alacakları denklik belgelerini, Kariyer Kapısı Platformu üzerinden yapılan başvuru sırasında
“Ek Dosya” bölümündeki “Denklik Gösterir Belge” alanına yüklemeleri gerekmektedir.),
5. Erkekler için askerlik kesin terhis belgesi veya askerlikle ilişiği olmadığına dair belge,
6. Son 6 ay içinde çekilmiş 1 adet renkli vesikalık fotoğraf,
Sözkonusu belgelerden e-Devlet sisteminden temin edilemeyenlerin aday tarafından Kariyer
Kapısı Platformu’na yüklenmesi gerekmektedir.
III) SINAV:
Sınava girerken pasaport veya nüfus cüzdanının (T.C. kimlik kartının) aslının ibraz edilmesi
gerekmektedir.
a) Yazılı Yeterlilik Sınavı:
Yazılı eleme sınavı 29 Haziran 2023 Perşembe günü saat 11.00’de, Başkonsolosluğumuzun
44 rue de Sèvres 92100 Boulogne-Billancourt adresinde bulunan Başkonsolosluk binasında
yapılacaktır.
Yazılı Sınav Konuları:
Türkçeden Fransızcaya çeviri (1 saat)
Fransızcadan Türkçeye çeviri (1 saat)
Türkçe kompozisyon (1 saat)
Matematik (1 saat)
B) Sözlü ve Uygulamalı Yarışma Sınavı
Yazılı yeterlilik sınavında başarılı olan adaylar 6 Temmuz 2023 Perşembe günü saat 11.00’de
Başkonsolosluğumuzda yapılacak sözlü ve uygulamalı yarışma sınavına davet edileceklerdir.

Sözlü Sınav Konuları: Genel Kültür, Türkiye ve Dünya Coğrafyası, Osmanlı Tarihi, Türk
İnkılap Tarihi.
Uygulamalı Sınav Konuları: Daktilo (Bilgisayar) sınavı
IV) BAŞVURU TARİHİ:
Başvurular 29 Mayıs 2023 TSİ 10:00 ile 14 Haziran 2023 TSİ 23:59 arasında e-Devlet
sistemi üzerinden Dışişleri Bakanlığı, Kariyer Kapısı - Kamu İşe Alım sekmesinden ve Kariyer
Kapısı (isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) adresinden alınacaktır.
Adayların sınava katılabilmeleri için Kariyer Kapısı Platformu üzerinden yukarıda belirtilen
tarihler arasında yapacakları başvurunun yanı sıra, tüm başvuru belgelerinin asıllarını veya
onaylı suretlerini en geç 21 Haziran 2023 Çarşamba günü mesai bitimine kadar T.C. Paris
Başkonsolosluğuna elden veya postayla ulaştırmış olmaları da gerekmektedir. Postada
meydana gelebilecek gecikme ve kayıplardan Başkonsolosluğumuz sorumlu değildir.
Adayların başvurularının geçerli sayılabilmesi için, başvuru işlemlerini Kariyer Kapısı
Platformu üzerinden tamamlamaları ve aynı zamanda tüm başvuru belgelerini eksiksiz
şekilde işbu duyuruda belirtilen süreler içinde T.C. Paris Başkonsolosluğuna
ulaştırmaları gerekmektedir.
Gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacak olup,
istihdam edilseler dahi görevlendirmeleri iptal edilecek ve varsa kendilerine ödenmiş olan
ücretler yasal faizi ile tazmin edilecektir.
Adaylar, yazılı sınava katılıp katılamayacaklarını Kariyer Kapısı Platformu üzerinden teyit
edebileceklerdir.
V) SINAV YERİ:
Yazılı Sınav: T.C. Paris Başkonsolosluk binası, 44 rue de Sèvres 92100 Boulogne-Billancourt
Sözlü ve Uygulamalı Sınav: T.C. Paris Başkonsolosluk binası, 44 rue de Sèvres 92100
Boulogne-Billancourt
(Yazılı ya da sözlü sınav tarihinde veya sınav yerinde değişiklik yapılması halinde sınava
katılmaya hak kazanan adaylara ayrıca e-posta ile bilgi verilecektir.)
Tel : +33 1 47 12 30 43 / 44
E-mail: consulat.paris@mfa.gov.tr

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.