Kanal İstanbul’a bir köprü daha

Kanal İstanbul’a  bir köprü daha
“Çılgın Proje” olarak adlandırılan Kanal İstanbul’a bir köprü daha ilave edildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin talebi doğrultusunda, daha önce 6 olarak açıklanan köprü sayısı 7’ye çıkarıldı.

Fatma Gül / İstanbul

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin talebi doğrultusunda, Kanal İstanbul projesi kapsamında inşa edilecek köprülerin sayısı 6’dan 7’ye çıkarıldı.Kanal İstanbul, tamamlandığında 275 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş kanallarından biri olacak. 45 kilometre uzunluğunda olacak olan İstanbul’un yeni boğaz hattında ilk kazma için gerisi sayım devam ederken projeyle ilgili son düzenlemeler de şekilleniyor. Bugüne kadarki çalışmalarda, ilki Büyükçekmece bağlantılı D-100, ikincisi TEM, üçüncüsü Kuzey Marmara Otoyolu, devlet yolu, belediye yolu ve kuzeydeki havaalanına bağlantısı olan D-20’de olmak üzere 2’sinden demiryolu geçecek 6 köprü yapılacağı açıklanmıştı.Edinilen son bilgiye göre; İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin talebi doğrultusunda, Kanal İstanbul projesi kapsamında inşa edilecek köprülerin sayısı 6’dan 7’ye çıkarıldı.

KANAL İSTANBUL İDARESİ KURULUYOR

Toplam 20 milyar Avroluk bir ekonomi yaratması beklenen Kanal İstanbul projesinin idaresi için de yeni yapılanmaya gidilecek. Buna göre projeyi yürütmek için Kanal İstanbul İdaresi Başkanlığı (KİB) kurulacak. TOKİ, Emlak Konut, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Karayolları, Demiryolları başkanlığın paydaşları olacak.

30 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK

Öte yandan Kanal İstanbul’un maliyetini azaltacak plan değişikliği de yapıldı. 30 milyarlık tasarruf sağlayacak değişikliğe göre; 400 metre olarak planlanan kanal genişliği 275’e iniyor. 65 milyar liraya mal olması beklenen projenin yapım maliyeti, kanal genişliği 400 metreden 275 metreye çekilerek 125 metre azaltılacak. Bu hamle ile projeden yaklaşık 30 milyar lira tasarruf elde edilmesi bekleniyor. Çalışma kapsamında 1,7 milyar metreküp kadar çıkması beklenen hafriyat miktarı da yaklaşık 800 milyon metreküp kadar azalacak. Yılsonunda ihalesi düzenlenecek olan asrın projesi Kanal İstanbul’un inşaatı sırasında çıkacak olan hafriyatın bir bölümü de Atatürk Havalimanı’nın yerine yapılacak Millet Bahçesi’nde kullanılacak. Kazıdan çıkan malzemelerle Karadeniz ve Marmara çıkışlarına 3 yapay ada da yapılacak. Uzmanlar, 900 milyon metreküplük hafriyatla hem adaların hem de millet bahçelerinin yapılabileceğini belirtiyor. Edinilen bilgiye göre, kanal kesitinin 275 metreye inmesi nedeniyle yapılacak köprülerin uzunluğu da daha az olacak. Dünyada yapay olarak inşa edilen dört kanal var. Bunlar Korint, Süveyş, Panama ve Kiel Kanalları. “Kanal İstanbul, tamamlandığında 275 metrelik genişliğiyle, ulaşım ve ticaret yollarını birbirine bağlayan ve mesafeleri oldukça kısaltan bu kanalların en genişlerinden biri olacak.

İşte dünyadaki diğer büyük kanallar ve özellikleri. Korint Kanalı: Kanal Ege ve İyon Denizi arasında hızlı bağlantı sağlamanın yanı sıra Adriyatik Denizi, Doğu Akdeniz ve Karadeniz arasındaki yolu kısaltan Korint Kanalı’nın uzunluğu 6,3 km, genişliği 25 m, derinliği ise 8 metre. Süveyş Kanalı: Akdeniz kıyısındaki Port Sait limanından başlayıp, Kızıldeniz’e doğru uzanan ve Süveyş şehrinde son bulan kanalın uzunluğu 65 km. Genişliği yerine göre 80-125 metre arasında değişen kanalın derinliği ise 12 metre.Panama Kanalı: Büyük (Pasifik) Okyanus ile Atlas (Atlantik) Okyanusu’nu birbirine bağlayan kanalın uzunluğu 80 km, genişliği, en geniş yerinde 300 metre, derinliği ise 12-13 metre arasındadır. Kiel Kanalı: 1948’e kadarki adıyla Kayzer Wilhelm Kanalı Almanya’nın kuzeyinde yer alıyor. 98 km uzunluğundaki kanalın genişliği 103 metre, derinliği ise 11 metre. Kanalın üzerinde yaklaşık 42 metre yükseklikte on köprü bulunuyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.