Bugünkü Yazarlar Tüm Yazarlar
Sıla Topbaş

Sıla Topbaş

MUNSAP

İnternetten alışverişin lideri kadınlar...

Türkiye'de, internetten alışveriş yapan kişi sayısı 39,3 milyon, harcama miktarı ise yıllık 11,5 milyar ABD Doları'na ulaşmış durumda.

Kadınlar her alanda olduğu gibi, internet üzerinden yapılan alışverişler de lider konumundalar. Kadınlar çalıştıklarından zaman kaybına uğramamak için sanal marketleri günlük yaşamlarında kullanıyorlar. Birkaç saniye içinde hem istedikleri ürüne ulaşabiliyorlar. Bunu yaparken hem fiyat karşılaştırması yapıyorlar hem de istedikleri ürünü kargo yoluyla ev veya iş yerlerine ulaşmasını sağlıyorlar.

Bunun dışında, yaz veya kış tatilleri, katılacakları etkinlikleri, sinema veya tiyatro gibi gidecekleri yerleri de seçme özgürlükleri bulunuyor.

Özellikle çalışan kadınlar ve gençlerin alışveriş alışkanlıklarında dijital alışveriş lehine önemli bir değişim yaşandığının altını çizen bir alışveriş sitesi kurucu ortağı Güçlü Kayral, "Günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyorlar. Çarşı, pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinde bulabiliyor; tatilini ve katılacağı etkinlikleri, fırsat sitelerini kullanarak çok ucuza getirebiliyor; ayrıca tüm bu alışverişlerini de alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden geçerek ekstra kazançlar sağlıyorlar" demekte.

Güçlü Kayral, geçen yıl internetten kişi başı 292 dolar harcama yapıldığını söyledi.

Bu verilerin, 2018'e ait ilk e-ticaret verileri olduğunu ve sektördeki rekor büyümenin sürdüğünü gösterdiğini anlatan Kayral, ayrıca şu bilgileri verdi.

"Türkiye'de e-ticaret pazarına ilişkin veriler Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından nisan ayında açıklanıyor. TÜBİSAD verilerine göre 2017 yılında 42,2 milyar lira olan e-ticaret pazarı 60,8 milyar liraya yükselmiş durumda. Bir yıllık büyüme TL bazında yüzde 44 olmuş. Burada altı çizilmesi gereken noktalardan biri de 4-5 yıl önce nüfusun sadece yüzde 10-15'i internetten alışveriş yaparken, bu oran şimdi yüzde 48'e ulaşmış durumda."

***

Harcamalarımız için bir de rapor hazırlanmış. Onlara da bir göz atalım...

Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite'in, istatistik ajansı Statista ile ortaklaşa hazırladıkları "Dijital Türkiye 2019 E-Ticaret Raporu"na göre, önceki yıl 31,7 milyon olan internetten alışveriş yapanların sayısı 2018'de 7,6 milyon kişi arttı.

ABD Doları cinsinden hazırlanan rapora göre, 39,3 milyon kişi geçen yıl internetten 11 milyar 480 milyon dolar tutarında harcama yaptı.

Dijital pazarlarda en fazla harcama 5 milyar 198 milyon dolar ile tatil/seyahat için yapıldı.

Elektrikli ev aletleri, elektronik, cep telefonu gibi ürünlere 2 milyar 61 milyon dolar harcanırken, giyim, kuşam için harcanan para 1,3 milyar dolar oldu.

Bu iki kalemi sırasıyla oyuncak ve hobi ürünleri (1 milyar 125 milyon dolar), mobilya ve aksesuarları (1 milyar 56 milyon dolar), yiyecek/içecek (412 milyon dolar), video/oyun (268 milyon dolar), dijital müzik (60 milyon dolar)...

Gördüğünüz gibi İnternet üzerinden en fazla harcamayı tatil için yapmışız.

Ne diyelim bol güneşli iyi tatiller...

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları