Dolandırıcıların yeni yöntemi pes dedirtti 'Her gün karşılaşılan bu numaralara dikkat

Dolandırıcıların yeni yöntemi pes dedirtti 'Her gün karşılaşılan bu numaralara dikkat
Çözüm platformu Şikayetvar, son dönemlerde 0850'li numaralar üzerinden yapılan dolandırıcılık vakalarıyla ilgili kullanıcıları uyardı.

Farklı kurumların adını kullanarak, 'sosyal yardım başvurusu' bahanesiyle vatandaşların kişisel bilgilerini topladıkları belirtilen dolandırıcılar, Şikayetvar'a çok sayıda şikayetin gelmesine neden oldu. Bu vakaların artmasıyla birlikte, kullanıcılar kişisel verilerinin çalındığı endişesi taşıyor.

Şikayetvar'ın açıklamasına göre, dolandırıcıların yeni yöntemi 'Vakıflar Genel Müdürlüğü' oldu. Platforma ulaşan şikayetlere göre, dolandırıcılar ilk adımda kullanıcılara bir uygulama indirmelerini söylüyorlar. Ardından, kimlik bilgilerinin girişiyle kayıt işlemi tamamlanıyor.

d63794dba36c96c3bd72739037baa9e7.jpg Daha sonra, banka hesaplarının mobil uygulamasından kullanıcılara 150 TL gönderiliyor ve 140 TL iadesi isteniyor. Son olarak, indirilen uygulamanın silinmesi talep ediliyor.

Şikayetvar'a ulaşan bazı şikayetler şu şekilde:

"29 Mart'ta saat 15.00'te 0850 711 70 46 numaralı telefondan beni aradılar. Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden aradıklarını ve aylık 3 bin TL vereceklerini söylediler. Telefonuma bir uygulama indirmemi istediler. İndirdim ve söyledikleri talimatları yerine getirdim.

indir.jpgKimlik bilgilerimi aldılar. Benim adıma ve bilgim dışında yapılacak hiçbir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılımını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini, kumar ve bahis işlemlerini ve yasa dışı tüm faaliyetleri kabul etmiyorum."

YARDIM BAŞVURUSU ALDINDA DOLANDIRICILIK

"Yardım başvurusu için Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden aradıklarını belirttiler. Benden bir para gönderme uygulamasını indirmemi ve kimlik bilgilerimi, yüz taraması ile kimlik taraması yapmamı isteyerek birçok bilgiyi onaylatıp çeşitli adımlarda bilgilerimi uygulamaya kayıt ettiler. Daha sonra banka hesabımın mobil uygulamasından 150 TL göndermemi ve ardından 140 TL'yi geri göndermemi talep ettiler. Sonrasında indirdiğim uygulamayı silmemi istediler.

ekran-goruntusu-2024-04-06-114539.pngBenim adıma ve bilgim dışında yapılacak herhangi bir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılışını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini ve adıma açılacak şirketlerle ilgili tüm faaliyetleri kabul etmiyorum. Olası tüm işlemlerin sorumlusu ilgili şirket olacaktır."

"PARA GÖNDERMEMİ İSTEDİ"

"Merhabalar, 2 Nisan'da saat 13.59'da bir bay tarafından arandım. Vakıf tarafından yardım hakkımın düştüğünü ve bilgilerimin alındığı belirtildi. Bana, IBAN aracılığıyla para göndereceğini ve benim de bu parayı bir hafta sonra kendisine iade etmem gerektiğini söyledi. Bana para gönderdi ve ben tekrar ona attım. Bu süreçte evime, bana ait bir yardım kartının geleceğini ifade etti. Bilgilerimi aldıktan sonra tekrar para göndermemi istedi ve bunun teyit amaçlı olduğunu dile getirdi. İlk etapta onay verdim ancak sonradan durumun ciddiyetini fark ettim.

ekran-goruntusu-2024-04-06-114522.pngKendi şahsım adına yapılan ya da benim adıma kullanılan hiçbir işlemi kabul etmiyorum ve bu konuda yardım talep ediyorum. Lütfen bu konu hakkında bana bilgi verilmesini rica ediyorum."

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.