1. YAZARLAR

  2. Burcu Uslu

  3. Bayram bitti kilolar kaldı!
Burcu Uslu

Burcu Uslu

Yazarın Tüm Yazıları >

Bayram bitti kilolar kaldı!

A+A-

Evet bir bayram geldi geçti. Bir hayli de uzun bir bayram yaşadık. Tatilin getirdiği rehavet ve bayram sonrası çocuklarımızın sınavları derken stres de kilolarımıza yansıdı haliyle. Uzun bayram tatili boyunca ne kadar dikkat edilse de rutinden fazla yemek yeme ya da daha fazla kalorili ürünleri tüketmek ve değişen beslenme düzeniyle birlikte kilo almak kaçınılmaz olabiliyor. Yeditepe Üniversitesi Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hilal Karaca ne kadar erken zamanda kilo verilmeye başlanırsa alınan kilolardan o kadar kolay kurtulmanın mümkün olabileceğini ayrıntılarıyla anlatıyor. Bu konuda nasıl ilerlemek gerektiğine dair ipuçlarını ise şöyle sıralıyor:

Yeterli miktarda su için: Vücudun düzenli çalışması için ve yağ metabolizmanızı düzenlemek için mutlaka günde 2-2.5 litre su içmeniz gerekir. Bol su içmek aynı zamanda daha tok hissetmenizi sağlayacağı için daha az yemek yemenize yardımcı olur. Ayrıca, yemekten yarım saat önce içilen su, sindirimin de kolaylaşmasını sağlar.

Daha fazla hareket edin: Fiziksel aktivitenizi arttırmak vücudunuzun enerji harcamasını artırır ve böylece kilo vermeniz kolaylaşır. Haftada 3 gün 1 saat hızlı tempoda yürüyüş yağ yıkımına yardımcı olacaktır. Fakat beslenmenize dikkat etmediğiniz sürece yaptığınız fiziksel aktivite boşa gideceğini unutmayın. Bu nedenle hem hareket etmeye, hem de beslenmeye dikkat etmek gerekir.

Lif tüketimini arttırın: Lif yönünden zengin besinlerin hem uzun süre tok tutucu hem de bağırsakları çalıştırıcı özelliği bulunuyor. Bu da kilo kaybını destekliyor. Bu nedenle öğünlerde taze meyve ve sebzeler, tam tahıllı besinler ve kuru baklagiller gibi lif açısından zengin besinleri tercih edin.

Hazır gıdalardan uzak durun:  Hazır gıdaların büyük bir kısmı gereğinden fazla şeker ve yağa sahip olduğu için kilo kontrolünü sağlamak istiyorsanız, bu ürünleri hayatınızdan çıkarmalısınız. Bunların yerine lif içeriği yüksek sağlıklı besinleri tercih edin.

Her öğününüzde yeşillik ve sebzeler bulundurun: İçindeki lif sayesinde sizi daha uzun tok tutacak, aynı zamanda vitamin ve mineral zenginliği ile sizi daha sağlıklı yapacaktır. Öğünlerde protein yağ ve karbonhidrat dengesi son derece önem taşıyor. Bu nedenle önünüzdeki tabağın yarısı protein ve yağdan, diğer yarısının da sebzelerden oluşmasına dikkat etmek gerekiyor. Elbette ekmek, bulgur gibi tahılların da unutulmaması önem taşıyor.

Kendinize uygun sağlıklı beslenme saatleri oluşturun: Her gün mutlaka ana ve ara öğün (aralarında 2-3 saat fark olacak şekilde) düzeninin hayata geçirilmesi de bir diğer önemli noktayı oluşturuyor. Düzenli beslenme vücudun yağ yakımını hızlandırır ve metabolizmayı çalıştırır.

Kahvaltıyı atlamayın: Kahvaltı metabolizmayı çalıştırarak vücudu uyandırdığı için kahvaltının kesinlikle atlanmaması da önem taşıyor. Bunu sağlayabilmek için her zaman geniş çaplı bir kahvaltı olmasına gerek bulunmuyor. Bunun yerine örneğin, meyve ve süt ya da kepekli ekmek ve beyaz peynirden oluşan bir tost gibi küçük bir kahvaltı da yeterli olabilmektedir.

Haftada 2 gün balık tüketin: Balık içeriğindeki Omega-3 sayesinde vücudunuzun çalışma fonksiyonlarını düzenleyerek sağlıklı kiloya ulaşmaya yardımcı olan gıdalar arasında yer alıyor. Bu nedenle haftada mutlaka iki gün balık tüketmeye özen göstermek gerekiyor. Pişirme şeklinin de ızgara ya da fırında olmasında yarar var.

Hamur işlerinden uzak durun: Kilo vermek isteniyorsa hamur işlerinden özellikle uzak durmak gerekiyor. Zira poğaça, börek ve açma gibi günün her saatinde tüketilebilen ürünler çok fazla kaloriye sahip olduğu için kilo almaya neden oluyor.

Uyku saatinizi düzenleyin: Metabolizmanızın düzgün çalışması ve iştah kontrolü için yani sağlıklı bir kilo için uykunuzun düzenli ve kaliteli olmasına özen gösterin. Bu nedenle günde 7-8 saat uyumaya ve mümkün olduğunca aynı saatlerde yatmaya çalışın. Uykuya geçiş süresinde sıkıntı yaşarsanız da melisa, papatya gibi bitki çaylarından yararlanabilirsiniz.

Bu yazı toplam 506 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar